Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Расширенный поиск  

Новости:

Автор Тема: Mage the Awakening  (Прочитано 18598 раз)

DarkArchon

  • Постоялец
  • ***
  • Пафос: -4
  • Сообщений: 196
    • Просмотр профиля
Re: Mage the Awakening
« Ответ #600 : 17 Октября 2019, 20:10:33 »

Кстати, пока читал Shunned by the Moon, увидел вот такое вот чудо:
Цитировать
THE SKYBREAKER, VOID LEVIATHAN
The Skybreaker drifts through the empty dark, its twitching appendages turning its course towards the shining sphere of Earth. It’s not called the Skybreaker, of course, not yet. Such names mean nothing in the void. When it falls to earth, though, they’ll call it Skybreaker then — a vast leviathan of darkness, a hole in the firmament above.

The void leviathan is the size of an oil tanker, if oil tankers came in night-black meat and tarry fluids and convulsing, eye-covered folds. When it hits the Shadow’s approximation of the ground, it will obliterate everything beneath it and pulverize its own underbelly. Then, as it lies shrieking at an uncaring world, the real damage will begin. The leviathan will guzzle down Essence to fuel its translation into the Flesh; if left unchecked, it will leave a vast scar of spiritual barrens and symbolically poisoned desolation. Should its fluid emanation reach into the physical world, much will pour down into the unknown depths of the Earth, but too much will end up caught in groundwater, pouring through pipes, tainting the fluid of the ecosystem. Mutation and sickness will follow. Minds will unravel. The fabric of reality will flense away, and darker things creep through.

Killing the Skybreaker: Packs marshaled to kill the beast face a considerable undertaking. Screaming polyps and tendrils covered in ivory teeth pepper the leviathan’s hide, each equivalent to a Rank 2 spirit with potent battle-Numina. Bizarre Claimed hide amid the folds, stardust and gas bound by the will of maddened void spirits. In the Skybreaker’s presence, the wounded firmament of the Shadow weeps and thrashes; any combat taking place upon its body suffers the Heavy Winds Environmental Tilt, with the strength of the wind changing at random from turn to turn. Snakes of lightning flicker and lash down at the beast’s wounded flanks, striking at single character once every two turns in combat with the Blast Numen and a dice pool of 15. Finding cover beneath the fins and ridges of the Skybreaker offers some relief from the tumultuous weather.

Breaching the leviathan’s body is possible through one of the gland-structures that spurt raw darkness out into the surrounding Shadow, requiring a battle against the Rank 4 spirit-guardian of the exocrine orifice fought in pitch-black conditions; the ephemeral effluent is symbolically toxic, forcing invaders to succeed at a roll of Stamina + Primal Urge – 4; failure inflicts the grave Poisoned Tilt for the duration of the combat, while success causes only the moderate Poisoned Tilt. Once in, the fighting grows fiercer in the cramped conditions of the ebon flesh-channels; the thrashing viscera in which any battle is fought can itself use the Blinding Spray and Snare Dread Powers with a dice pool of 12, targeting one invader at the end of each turn.

The heart of the beast is a massive, knotted agglomeration of nova-bright fire, oozing meat, and sucking vacuum — a Claimed mass that must be destroyed to bring an end to the Skybreaker. A mind-bending tapestry of starlight and void curls and flickers through the chamber, survival instinct made real and given brutal agency to protect the heart. This matrix of will and magic is equivalent to a Rank 5 spirit. Should the Skybreaker’s heart be destroyed first, all spiritual appendages of the leviathan’s will immediate perish as well. The immense heart has 35 Corpus, but each time it is damaged, the entire central chamber is exposed to a level 4 extreme environment for one turn, and a ghastly meatquake convulses the chamber as an Earthquake Environmental Tilt with a severity equal to the damage dealt (maximum of 5).

After death, the void leviathan begins to deliquesce into a necrotic ooze, eventually evaporating into the Shadow’s ephemera. Even victory will leave the Shadow scarred and in need of healing, a process that may require years of careful tending.

Вот именно для того, чтобы валить такие штуки, и нужны "оверпаверные" вещи вроде платонических атомных бомб или личных армий боевых роботов или духов войны. Потому что ничем другим такую фигню не возьмешь (да и с такой фигней тоже неясно, учитывая, что просто отдельные органы этой хрени имеют Ранг 4 со всеми вытекающими последствиями) после того, как она приземлилась и начала высасывать Эссенцию вокруг - а завалить ее до того, как она помрет естественным образом, крайне желательно, потому что иначе в местной Тени останется полная пустыня лет этак на сто, да и космологические последствия неясные - оно вполне может оставить Abyssal Verge после себя, что вообще будет полной задницей.
Записан

DarkArchon

  • Постоялец
  • ***
  • Пафос: -4
  • Сообщений: 196
    • Просмотр профиля
Re: Mage the Awakening
« Ответ #601 : 18 Октября 2019, 15:41:48 »

Статья о космических путешествиях и Магах. Не забудьте надеть скафандр... с другой стороны, зачем он вам? Ссылка - https://imaginaria.ru/mage_the_awakening/kosmicheskie-puteshestviya-i-magi.html
Записан

DarkArchon

  • Постоялец
  • ***
  • Пафос: -4
  • Сообщений: 196
    • Просмотр профиля
Re: Mage the Awakening
« Ответ #602 : 27 Октября 2019, 16:52:26 »

Компиляция моих заметок о одном антагонисте для игры по Магам - https://imaginaria.ru/mage_the_awakening/kuganisha-place-between-life-and-inanimate.html
Записан

DarkArchon

  • Постоялец
  • ***
  • Пафос: -4
  • Сообщений: 196
    • Просмотр профиля
Re: Mage the Awakening
« Ответ #603 : 05 Ноября 2019, 18:38:20 »

Мой гримуар для второй редакции как он есть сейчас, и комментарий по поводу содержимого - https://imaginaria.ru/mage_the_awakening/moy-grimuar-dlya-mage-the-awakening-2e.html
« Последнее редактирование: 08 Ноября 2019, 22:50:18 от DarkArchon »
Записан

DarkArchon

  • Постоялец
  • ***
  • Пафос: -4
  • Сообщений: 196
    • Просмотр профиля
Re: Mage the Awakening
« Ответ #604 : 08 Ноября 2019, 22:44:57 »

Статья о членах Орденов, которые не являются Пробужденными магами, и как их ввести в игру - https://imaginaria.ru/mage_the_awakening/mage-the-awakening-aktery-vtorogo-plana-snohodcy-proksimi-charodei-i-drugie-chleny-ordenov.html
« Последнее редактирование: 08 Ноября 2019, 22:50:28 от DarkArchon »
Записан

Kammerer

  • Глобальный модератор
  • *****
  • Пафос: 126
  • Сообщений: 8145
    • Просмотр профиля
    • E-mail
Re: Mage the Awakening
« Ответ #605 : 13 Февраля 2020, 14:58:51 »

Где-то читал, что магам первой редакции проще заточить какого-нибудь духа до лучших времен, чем целиком его убивать.
Это как в правилах реализовано?
Записан

Holod

  • Ветеран
  • *****
  • Пафос: 70
  • Сообщений: 8733
    • Просмотр профиля
Re: Mage the Awakening
« Ответ #606 : 13 Февраля 2020, 15:15:37 »

Это как в правилах реализовано?
   Ну собственно в описании эффектов Арканы Духа и реализовано.
   А именно:
   Эффект Soul Jar (**) позволяет заточить духа в некий сосуд на определенный срок, в то время как если маг уже достиг третьей точки Арканы Духа, то это заклинание может получить неограниченную длительность, при точно таком же броске. И в результате чего дух из такой "тюрьмы" сможет освободиться только после уничтожения вместилища.

   В то время как возможность наносить духам прямой вред (Harm Spirit) появляется у мага только на третьей точке Арканы Духа и усиливается до возможности наносить агрегированный урон на четвертой.
   И это при том, что как известно,  уничтожение духа сведением его Корпуса в ноль, не гарантирует его полного уничтожения насовсем, если у него к тому моменту эссенция еще оставалась.
Так что заточение да, в каком-то смысле проще и надежнее. Главное, вместилище выбрать попрочнее и заныкать поглубже и подальше.
 
« Последнее редактирование: 13 Февраля 2020, 15:22:01 от Holod »
Записан
Наше воображение не в состоянии показать нам то, чего не существовало бы хоть где-то...