Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Расширенный поиск  

Новости:

Автор Тема: Хочу все знать по V20  (Прочитано 45408 раз)

Руслан

  • Адепт Оттенков
  • *
  • Пафос: 281
  • Сообщений: 21288
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #690 : 01 Августа 2016, 07:20:03 »

Цитировать
А что по поводу RAW?
http://ru.rpg.wikia.com/wiki/RAW
Записан
Ты никогда не узнаешь всего, а часть того, что ты знаешь, всегда неправда. Возможно, даже самая важная часть. Если ты понимаешь это, то прибавляешь себе крупицу мудрости. И прибавляешь себе мужества, если всё равно поступаешь, как задумал.

PlatinumAngel

  • Пользователь
  • **
  • Пафос: 9
  • Сообщений: 55
    • Просмотр профиля
    • E-mail
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #691 : 01 Августа 2016, 14:19:14 »

Буду знать :)
Записан
Утром мажу бутерброд -
Сразу мысль: а как там WoD?
И икра не лезет в горло,
И компот не льется в рот!

Tyrant7

  • Ветеран
  • *****
  • Пафос: -14
  • Сообщений: 635
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #692 : 06 Сентября 2016, 07:40:36 »

Признаются ли события Трансильванских Хроник каноничными для В20? Если да, то в Мире, получается, до сих пор существуют Этриус (уже в своем теле), Горатрикс (в зеркале) и Тремер (в теле Горатрикса). Есть ли в в20 какая-нибудь информация по тому, что эти ребята делали дальше?
Записан

Руслан

  • Адепт Оттенков
  • *
  • Пафос: 281
  • Сообщений: 21288
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #693 : 06 Сентября 2016, 11:49:43 »

Двадцатка в этих вопросах отсылала к Рассказчику. Каноничным считается, что Ночь Кошмаров не наступила, если того не пожелал Рассказчик и потому в коре двадцатки Тремеры-отступники существуют. Так что все события, что происходили ранее 1999 года, считаются произошедшими (хотя опять же, есть противоречия: например Теневой Занавес то указан, то нет), все последующие - нет.
Записан
Ты никогда не узнаешь всего, а часть того, что ты знаешь, всегда неправда. Возможно, даже самая важная часть. Если ты понимаешь это, то прибавляешь себе крупицу мудрости. И прибавляешь себе мужества, если всё равно поступаешь, как задумал.

Tyrant7

  • Ветеран
  • *****
  • Пафос: -14
  • Сообщений: 635
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #694 : 07 Октября 2016, 17:04:53 »

В в20 не добавили никакой системы по крафту вещей у Тремеров?
Просто по идее в рев все сводится к тому, что мы изучаем ритуал отсроченного эффекта и задаем триггер. С помощью этого накладываем на какой-то предмет необходимое заклинание и профит.

Может быть появилось что-то более совершенное?
Записан

Руслан

  • Адепт Оттенков
  • *
  • Пафос: 281
  • Сообщений: 21288
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #695 : 07 Октября 2016, 17:49:53 »

Нет, не добавили пока.
Записан
Ты никогда не узнаешь всего, а часть того, что ты знаешь, всегда неправда. Возможно, даже самая важная часть. Если ты понимаешь это, то прибавляешь себе крупицу мудрости. И прибавляешь себе мужества, если всё равно поступаешь, как задумал.

Lakrua

  • Старожил
  • ****
  • Пафос: 50
  • Сообщений: 457
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #696 : 07 Октября 2016, 18:20:30 »

Ну не считая "альтернативной" системы крафта фетишей на 4 уровне "пути управления духом" , ничего нового не добавили.

Цитировать
[ 4 ]   Entrap Ephemera   ( Rites Of The Blood -- Page 143 )

This power allows a thaumaturge to bind a spirit into a physical object. This can be done to imprison the target, but is more often performed to create a fetish -- an artifact that grants mystical benefits powered by the spirit. Fetishes created by this power are often unreliable and fail at inopportune moments, as the spirits within are understandably displeased with their situation and will take any opportunity to escape or thwart their captors. Lupines find it offensive for vampires to possess a fetish, and often they will frenzy simply at the sight of a vampire wielding one.

System: The thaumaturge must first locate a vessel symbolically aligned with the targeted spirit that will eventually become the fetish. Then she must command the targeted spirit to enter the vessel via an opposed Willpower roll. The target spirit resists with Willpower (difficulty equals the thaumaturge's Manipulation + Occult).

Should the thaumaturge succeed, she can create a fetish of a power level based on the number of successes achieved over the spirit, up to a level five fetish. For example, if the thaumaturge wins the opposed Willpower roll against the spirit by three successes, she creates a level three fetish. Creating and maintaining a fetish is difficult; because of this, the number of fetishes a thaumaturge may create is limited by her Willpower. If the thaumaturge gives away said fetish, it still counts against her total available slots. She may only create an additional fetish when one of her previous fetishes has been destroyed.

A fetish grants a number of bonus dice to a specific skill comparable to the level of the fetish. For example, a healing spirit trapped inside a scalpel would grant extra dice (the level of the fetish) for any Medicine roll. The Storyteller always has final authority on what sort of fetish can be made.

A fetish is activated by rolling the user's Willpower (difficulty equals the fetish's power level + 3). A botch on this roll destroys the physical component of the fetish and frees the spirit that was trapped within.

А в целом если нужно скрафтит магический предмет то просто взять и адаптировать ассамитский ритуал "TAMIMAH"(blood sacrifice the thaumaturgy companion стр. 49) под любую другую магическую школу(тремерскую тауматургию, сетитскую акху или любую другую) достаточно просто повысить уровень ритуала на 1(унифицированные правила по изучении ритуалов другой магической школы из "Rites of the Blood" кажется (нет нет, я не o алджасури говорю). В конце концов сами авторы "Vampire 20th - Rites of the Blood" отвечали что большинства ритуалов в книге нет не потому что они не вошли в 4 редакцию, а потому что они элементарно не поместились в книге, и все ритуалы не противоречащие правилам 20 мугут быть использованы как рассказчиками так и игроками свободно.

Цитировать
TAMIMAH
Tamimah is an Arabic word for an amulet or talisman.
To ashipu, it refers to a specifi c kind of amulet that they
can make. A tamimah carries a vampiric Discipline. Any
Cainite or ghoul who wears the tamimah has that Discipline.
To craft a tamimah, however, the ashipu must successfully
diablerize a vampire who knows that Discipline to the
desired level. The Assamites once created many tamimah,
but could not do this for the centuries of the Tremere’s
curse. Now that they can make tamimah again, they fi nd
the art almost lost among their clan.
System: An ashipu can enchant a tamimah to carry
any Discipline, but not paths of Thaumaturgy (whether
Hermetic or any other form of sorcery). A tamimah can
carry two fewer dots of a Discipline than the magician’s
Dur-An-Ki mastery. For instance, a character with a Trait
rating of 4 in Dur-An-Ki could enchant tamimah carrying
two dots of a single Discipline.
Tamimah do not cumulate with a character’s existing
Trait rating in a Discipline. For instance, if a vampire who
had Dominate 2 wore a tamimah that carried Dominate 3,
she would gain Dominate 3, not Dominate 5.
A sorcerer who successfully enchants a tamimah cannot
reduce her generation from that particular diablerie. All
the vampiric unlife-force goes into the tamimah.
Записан

Lakrua

  • Старожил
  • ****
  • Пафос: 50
  • Сообщений: 457
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #697 : 08 Октября 2016, 08:50:04 »

Таки в 20 есть одна новая фишка про маго-крафт у вампиров о которой я только теперь вспомнил ;)  :

Цитировать
Remote Access Buffer   

Prerequisites: Thaumaturgy 5, special

Cost: 30 Experience Points

Using this versatile Thaumaturgy power, a Kindred can create a temporary version of certain other Discipline powers he possesses and transmit it (via file attachment, text e-mails, text message, private social media message, or any other user-to-user delivery method of a personal computer or device). These "data Disciplines" serve as a form of digital amulet, transferring the ability to use the encoded power one single time to a proxy. After the proxy uses the power, the message or file containing the amulet and all instances of it (duplicate copies, messages stored on servers, etc.) delete themselves, leaving no record of their existence.

The vampire creating the buffer can do so for any level of the following Disciplines he has mastered: Auspex, Chimerstry, Dementation, Dominate, Obfuscate, and Presence.

Some Anarchs fear that this power may have unforeseen side effects. They worry that the power is actually a Trojan horse, allowing for the "remote access" use of the power they don't have, while also exposing them to a hidden application of a different Discipline -- likely Dominate, given the Tremere acumen with it. They note that the pioneer of the Path of Technomancy, Masika St. John, has no formal connection to the Anarch Movement. These Anarchs don't want to risk becoming Tremere sleeper agents. What if the power allows the original "programmer" to activate, through clever obscured Conditioning, an impulse that allows the Kindred to remotely Dominate them? Of course, other Anarchs consider all of this paranoid fear-mongering -- which is itself wholly apropos to the Jyhad. After all, why can't this power be used to buffer Thaumaturgy? And what will happen once some enteising individual finds a way to hack the file degradation process, allowing the file to be copied and backed up with no loss once it's activated?

The very idea of this power terrifies elders and members of other sects. What if the Anarchs have whole servers or e-mail accounts out there full of these buffered powers, and all it takes is a smartphone to call them down inside the domain? With such fears in mind, many tyrants swiftly repress or punish those whom they know to have the ability to encode Disciplines in this manner. It's a disaster waiting to happen, and probably a Masquerade breach under any sensible inteetation of the Tradition.

Over the course of a scene, the Kindred creating the buffer pays the costs for whatever individual power he wishes to buffer, plus one blood point per level of that power squared in order to suspend the effect. So, for example, a fourth-level power would cost whatever it normally costs to activate the power, plus 16 blood points to store. However, because the Kindred creates the buffered power over the course of the scene, the amount of blood he can spend per turn isn't important (though access to that much blood is).

The Kindred sends the buffered power via some digital format, such as e-mail or a text message. He can even send it to multiple individuals or share it on a server, but the power will work only for the first proxy to invoke it, and then delete itself as normal. Thereafter, so long as the proxy has a device or computer on his person that contains the buffered power, he can invoke it. The device or computer doesn't even have to be on or running an application that can view it, it simply needs to be in memory or storage. This does mean that a Kindred would have to copy it to a local drive from a cloud, though. Simple access to the file on the cloud isn't enough. Still, that's a very minor distinction, but one that can prove critical in a WiFi dead zone.

Only Kindred may be proxies, even though others may see the file and its contents (though it's not evident what the file actually includes or performs -- it's raw data).

The proxy makes any dice rolls for the buffered power using her own Traits as a basis when she invokes the power.

( Anarchs Unbound Стр. 107 )

Записан

Tyrant7

  • Ветеран
  • *****
  • Пафос: -14
  • Сообщений: 635
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #698 : 06 Ноября 2016, 19:05:35 »

Я думаю просто уже начать делать крафт основываясь на "Фетишизме" из "Быстрый и мертвый". Там все проще и понятнее. Конечно, поставлю так, что нужно будет тратить МНОГО крови, но тем не менее.
Записан

Tyrant7

  • Ветеран
  • *****
  • Пафос: -14
  • Сообщений: 635
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #699 : 26 Мая 2017, 19:24:30 »

Я так и не понял - кто-нибудь может четко объяснить как у гангрелов обстоит дело с клановым недостатком в V20?  Изучение оригинала ясности не внесло:

Цитировать
Over time, or in an exceptional situation, a particular animal feature may become permanent, with the next frenzy adding a new feature. A good guideline is to require each frenzy-gained trait to have some effect grounded in system terms (such as the temporary reduction of Social Attribute dots or a permanent loss of Humanity), though some Storytellers may allow narrative- only traits that can shape the story.

Чем должен руководствоваться Рассказчик?
Что за исключительные ситуации?
Сколько времени нужно чтобы пропала временная черта? Ночь?
Записан

Lakrua

  • Старожил
  • ****
  • Пафос: 50
  • Сообщений: 457
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #700 : 28 Мая 2017, 11:02:54 »

Возникло несколько вопросов по дисциплинам из  "новых"  книг 20:

Цитировать
Temporal Understanding
(Temporis ••••• •••)
With this power, the True Brujah steps further ahead
in time to follow the actions and consequences for a lot
longer. Thus, when he returns to the present, he has a
greater understanding of how to best resolve his actions.
System: This ability works in a similar way to Insight
(above). The character spends a Willpower point and
makes a Wits + Alertness roll (difficulty 8) to see how well
they understand what they saw in the future. Each success
grants them 1 temporary Willpower point. These points
can be used in the same way as (and in conjunction with)
Willpower points, except more than one can be spent on
any roll. These points are gone once used, and also vanish
at the end of the scene.

меня что то переклинило(то ли моя манчкинская натура упорно переводит неправильно, то ли сама сила кривая) с переводом, вот здесь как оно работает? эти временные пункты Силы Воли можно использовать сразу все для одного броска и получить допустим 3 авто-успеха?

2.

Цитировать
••••• Degulo
When Degulo was first practiced, its necromancer creators
celebrated in a long, grim reverie. These nights, Degulo’s efficacy
is weighed against the dangers it presents. Where Daemonic
Possession (see V20 Dark Ages p. 280) focuses on the art of
transposing a departed spirit into the empty shell of a corpse,
Degulo is the method by which a necromancer consumes a
fragment of soul and retains it forever as a part of himself.
The process by which a necromancer eats a spirit requires
great sacrifice on the part of the practitioner, who must give
up a part of himself to allow the dead to move in. Some necromancers
are known to strip their bodies of frailty in order
to take on the souls of mighty warriors, where others lose
knowledge of their own languages to make room for ancient,
arcane dialects. At the extreme end, some Harbingers divest
themselves of their clan-given powers in exchange for Disciplines
possessed by passed Cainites. Tales tell of Cappadocians
who attempt to lose their curse, replaced with that held by
another clan. To date, these attempts have been met with
failure, but necromancers are known for their commitment
to incessant experimentation.
System: The necromancer must possess the skull of the
being whose powers he wishes to ingest and subsume. The
player must spend two Willpower and make a Willpower roll
(difficulty 9). Willpower cannot be spent to create an automatic
success on this roll. Failure has no effect; a botch means the
necromancer loses whatever he was prepared to sacrifice for
the Discipline, but gains none of the benefits. Success allows
the necromancer to unhinge his jaw and consume the skull
whole, subsequently subsuming elements of the devoured spirit.
Degulo forces the vampire to lose any one trait on his
character sheet. The Storyteller then replaces this trait
rating with that held by the dead person whose skull has
been consumed:
Example: Simon is playing Silvanius, a Cappadocian with
mastery over the Path of Skulls. Silvanius has procured the
skull of his former lord — a Lasombra named Hywel. Always
covetous of the Magister’s battle prowess, Silvanius wishes
to consume this part of Hywel’s soul. Simon specifies to
the Storyteller that should the Discipline use be successful,
Silvanius will replace his Strength rating of 2 with whatever
Hywel held. Simon deducts two temporary Willpower from
Silvanius’ sheet, and makes a Willpower roll. He rolls 2, 2,
5, 6, 9 — just enough for a success. As Silvanius’ jaw drops
open and Hywel’s skull disappears within the Cappadocian’s
maw, a change comes over his body. Wracked with pain as
his muscles wither and atrophy, at first Silvanius believes
something has gone wrong. But then, ligaments knit and
sinews tighten, muscle-mass forming from the consumed
spirit. The Storyteller explains to Simon that he can mark
a Strength rating of 4 on Silvanius’ character sheet.
The vampire using Degulo is restricted to swapping
only one trait rating, and as the skull is consumed in the
act, this act cannot be repeated with further traits from the
same spirit. Unlike the other levels of the Path of Skulls,
if there is a wraith of the deceased, it is affected by this
power, gaining the trait bequeathed by the necromancer in
exchange for its own.
Degulo’s sole restriction applies to Disciplines, allowing
only for an equal rating swap of Cainite powers. A necromancer
cannot exchange his one dot in Auspex for another
Cainite’s four dots in Dominate, but can exchange his one
dot in Auspex for the first dot of the deceased Cainite’s
Dominate Discipline. The practitioner of Degulo then loses
his chosen Discipline as a Clan Discipline, gaining the
consumed Discipline as his new Clan Discipline.

Вот интересно а как оно будет работать по отношении к тауматургичиским путям из разных течений кровавой маги(акху, дур ан ки, итп)? а ритуалам? а достоинства и недостатки таким образом тоже можно поменять? а путь просветления?
Записан

Руслан

  • Адепт Оттенков
  • *
  • Пафос: 281
  • Сообщений: 21288
    • Просмотр профиля
Re: Хочу все знать по V20
« Ответ #701 : 28 Мая 2017, 11:20:06 »

Цитировать
Чем должен руководствоваться Рассказчик?
Что за исключительные ситуации?
Сколько времени нужно чтобы пропала временная черта? Ночь?
Правила молчат, так что я беру ночь. Исключительной ситуацией логично считать неоднократное безумие в течении короткого отрезка времени. Опять же в рамках той же ночи. Хотелось бы, конечно, RAW, но что поделать, если механизм сделали повествовательным.
Цитировать
эти временные пункты Силы Воли можно использовать сразу все для одного броска и получить допустим 3 авто-успеха?
Да, можно сразу на один бросок несколько, получая за каждый автоуспех.
Записан
Ты никогда не узнаешь всего, а часть того, что ты знаешь, всегда неправда. Возможно, даже самая важная часть. Если ты понимаешь это, то прибавляешь себе крупицу мудрости. И прибавляешь себе мужества, если всё равно поступаешь, как задумал.